יום חמישי, 5 בספטמבר 2013

מי הוא באמת הפנים של הWWE?


צופי האבקות אשר עוקבים אחרי תוכניות RAW יכולים לספר על סטוריליין חדש העוסק בנושא "הפנים של WWE". העניין הוא שלאחר שג'ון סינה נפצע במרפק וכמעט ונשלף מן הקארד של Summer Slam, היה על הנהלת הארגון לחשוב על מישהו אחר אשר ימלא את הנעליים הגדולות הללו. ההחלטה הייתה לתת למתאבק דניאל בריאן את הבמה. הוא השיג נצחון נקי על ג'ון סינה באירוע הגדול של הקיץ, ומיד לאחר מכן פתח במירוץ אחר חגורת ההאבקות שנלקחה ממנו על ידי רנדי אורטון וטריפל אייץ' חמש דקות לאחר שהשיג אותה.

ההסבר מאחורי הדפיקה הזו הוא פשוט; הנהלת WWE אינה חושבת שמישהו במימדים של דניאל בריאן, עם המראה השעיר שלו, וההיסטוריה הבעייתית שלו, יכול להיות הפנים של הארגון. להחלטה הזו שותפים יו"ר ומנכ"ל הארגון - ווינס מקמהאן, מנהל התפעול הראשי - טריפל אייץ', וסגנית המנכ"ל - סטפני מקמהאן. לדעתם, הפנים של הארגון יכול להתגלם באדם אחד בלבד והוא אלוף הWWE המכהן - רנדי אורטון. וכאן עולה השאלה: אז למה זה לא יוצא לפועל?

אסביר את עצמי - כשג'ון סינה אחז בתואר "הפנים של הWWE", הוא קיבל את מלוא החשיפה. הוא זה שהלך לעמותת "הגשם משאלה" ושימח ילדים קטנים, הוא זה שנסע למקומות נידחים ברחבי העולם והצטלם עם חיילי ארה"ב והוא זה שקיבל את מיקום המיין אבנט בקארד, גם כאשר הוא לא היה האלוף המכהן (ע"ע ג'ון סינה נגד קיין - קרב אמבולנס באירוע Elimination Chamber, כאשר האלוף דאז - CM פאנק - פתח את האירוע בקרב הדחות). 

כיום, כאשר בוחנים את מיקומו של רנדי אורטון בקארד, ניתן לגלות שהקרבות שלו ממוקמים במקום הרביעי, בחשיבות נמוכה יותר מקרב הנשים שנערך בתוכנית, נתון מדהים עקב העובדה שהקרב שלו "סיים" את הקריירה של אחד בשם קודי רודס (אחיו של גולדאסט ובנו של דאסטי רודס). לא בדיוק המיקום המצופה מהפנים של הארגון. 

אך לא הסתפקתי רק בזה ובדקתי את אתר הWWE, שם גיליתי שהפנים של הארגון לא מופיע אפילו בכתבה אחת בעמוד הראשי. הוא אפילו אינו מופיע בתור אחד המתאבקים הבולטים בFooter של האתר (חלקו התחתון של עמוד האינטרנט שבדרך כלל מרכז לינקים מרכזיים לכל הדברים החשובים שהאתר יכול להציע). במקומו מופיעים שלושה מתאבקים: ג'ון סינה, אנדרטייקר וCM פאנק. כלומר, שני מתאבקים לא פעילים ומתאבק אחר שהפסיד כל אירוע PPV מאז שהוא היה אלוף (הפסד לרוק ברויאל ראמבל, הפסד לאנדרטייקר ברסלמניה, הפסד לרנדי אורטון בMITB, הפסד לברוק לסנר בסאמר סלאם).

מצד שני, מי שכן מקבל את כל החשיפה הזו הוא בכלל לא מתאבק. בRAW של 27.8.12 פנה טריפל אייץ' אל קהל האוהדים בהודעה דרמטית ובישר על פרישתו מן הזירה. מאז ובאופן לא מפתיע, הוא לא מפסיק להופיע. ולראיה, הוא מיקם את עצמו בהתחלת ובסוף כל תוכנית. הוא קיבץ סביבו את כל הרוסטר של WWE אשר יעמדו ברמפה בכל קרב שהוא נלחם בו. הוא קובר באופן סיסטמטי את דניאל בריאן, הבחור בעל הפופולריות הגבוהה ביותר בארגון (עיין גם בערך CM פאנק וזאק ריידר בזמנם) והוא אפילו השתלט על אתר WWE עם לא פחות משש הופעות בדף הראשי. 

את התרחשויות אלה הWWE פותרים באמרה "זה מה שטוב לעסקים", אבל בעסקים כמו בעסקים, צריך לפעמים לקחת סיכון. אולי זה לא יצליח בפעם הראשונה ואולי זה לא ילך כמו שצריך בפעם השניה, אבל כשזה יקרה, זה יהיה הדבר הכי טוב לכל הצדדים המעורבים. כך למשל נולדו שמות כמו סטון קולד סטיב אוסטין. בהעדר חוש עסקי טוב, יכול להיווצר מצב שבו נקברים להם כשרונות צעירים אשר יכלו להביא את הארגון למקום טוב יותר, מוצלח יותר, מרוויח יותר. כי בינתיים "הפנים של הWWE" הם לא יותר מאף ואגו שעושים תחרות למי יש גדול יותר.

- - - - -

הכתבה נכתבה במסגרת תחרות כתיבה שמריץ אתר PWI בניסיון למצוא כתבים חדשים:
https://www.facebook.com/pwi.co.il/posts/558234504243912

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה